کتاب مبانی اقتصاد مهندسی (ارزیابی اقتصادی پروژه های صنعتی) – مهندسی صنایع | پروژه ها

کتاب مبانی اقتصاد مهندسی (ارزیابی اقتصادی پروژه های صنعتی) – مهندسی صنایع

اقتصاد مهندسی

کتاب مبانی اقتصاد مهندسی (ارزیابی اقتصادی پروژه های صنعتی) 

 

مقدمه :

کتاب مبانی اقتصاد مهندسی اصول و تکنیک های مختلف تحلیل اقتصادی را به صورت کاربردی و به زبانی ساده، برای تمام شاخه های مهندسی، تبیین و تشریح می نماید. این کتاب جهت ارائه در دوره های آموزشیِ کوتاه مدت و دوره های تحصیلیِ دانشگاهی به ویژه برای دانشجویان رشته های مهندسی عمران، برق، شیمی، پتروشیمی، مکانیک، صنایع، معدن، هسته ای، سیستم ها و هوافضا طراحی شده است. همچنین، می توان از این کتاب به عنوان یک منبع درسی مفید برای دانشجویان رشته های اقتصاد و مدیریت در ارائه درس ارزیابی طرح های اقتصادی نیز استفاده نمود. هر فصل، شامل اهداف آموزشی، مثال های متعدد کاربردی، تشریح نحوه استفاده از نرم افزار اِکسل در تکنیک مطرح شده، و سؤالات طبقه بندی شده پایان فصل است، به طوری که این جلد از کتاب مجوعاً دارای ۸۰ مثال کاربردی حل شده و ۴۰۰ سؤال پایان فصل می باشد و این سؤالات شرایط بسیار مناسبی جهت آماده سازی دانشجویان و یادگیری علاقه مندان به مباحث مالی و اقتصادی، فراهم می آورد.
کتاب حاضر ترجمه چاپ اول کتاب مبانی اقتصاد مهندسی است که توسط اساتید برجسته اقتصاد مهندسی، پروفسور لیلَند بلَنک از دانشگاه A&M تگزاس و پروفسور آنتونی تارکوئین از دانشگاه تگزاس نگاشته شده و توسط انتشارات مَک گروهیل امریکا در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است. این کتاب برای ارائه به کلیه دانشجویان رشته های مهندسی، اقتصاد و مدیریت در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده است. همچنین، این کتاب می تواند برای مدیران، تحلیلگران مالی و سایر دانشجویان علاقمند به مباحث مالی و اقتصادی نیز به عنوان یک منبع آموزشی و تحقیقاتی مناسب قابل استفاده باشد.
کتاب حاضر، در مقایسه با سایر کتاب های با عنوان مشابه، از چند نقطه نظر برتری دارد. انتخاب کتاب فوق برای ترجمه به ویژگی های منحصربه فرد آن برمی گردد که در پشت جلد کتاب، به تعدادی از موارد اصلی آن اشاره گردیده است و در این جا از دوباره گویی آنها اجتناب می گردد. جدا از موارد مطروحه در پشت جلد، ویژگی های ممتاز دیگری نیز در انتخاب کتاب برای ترجمه، مؤثر بوده اند که از آن جمله می توان به عمق مناسب مطالب ارائه شده، شیوه ساده و رسای بیان مطالب، تنوع و جامعیت مطالب و سرفصل های ارائه شده، انسجام و فصل بندی دقیق مطالب، ارتباط منطقی بخش های هر فصل با یکدیگر، انطباق مطالب نظری ارائه شده با مصادیق کاربردی آنها در عالمِ واقع، وجود مثال های حل شده متعدد و متنوع در طول هر فصل، معرفی نرم افزار کاربردی (اِکسل)، ارائه خلاصه فصل، ارائه مسائل حل نشده متعدد، متنوع، هدفمند و کاربردی در انتهای فصل، تنظیم مسائل انتهای فصل مطابق با بخش های مختلف هر فصل، ارائه پیوست های بسیار مفید، و… اشاره نمود…

 

فهرست مطالب :

  • مقاهیم اساسی اقتصاد مهندسی
  • فاکتورها: زمان و بهره چگونه پول را تحت تاثیر خود قرار می دهند؟
  • نرخ بهره اسمی و نرخ بهره موثر
  • تحلیل ارزش حال
  • تحلیل ارزش سالیانه
  • تحلیل نرخ بازگشت
  • تحلیل نسبت فایده به هزینه و پروژه های بخش عمومی
  • تحلیل نقطه سربه سری تحلیل حساسیت و تحلیل دوره بازگشت
  • مسائل تستی
  • پیوست ها

 

برای آگاهی از نحوه خرید و مشاهده لینک دانـلود از این قسمت دیدن فرمائید. نحوه دانلود فایل های خریداری شده
اشتراک گذاری :
می 24th, 2013 دسته : جزوات و کتاب ها 84022 بازدید

ارسال دیدگاه مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی با غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

Ahmad.bohani@gmail.com کاربر 21 آگوست 2021

سلام لطفا لینک فایل کامل همه فصول را در سایت قرار دهید تا خریداری کنیم این لینک فقط شامل فصل اول است. با تشکر

پاسخ
خرید آرشیو کامل مهندسی مکانیک سایت پروژه ها خرید آرشیو کامل مهندسی مکانیک http://yun.ir/0ldop3/