- آموزش مهندسی برق
- آموزش مهندسی صنایع
- آموزش مهندسی عمران
- آموزش مهندسی شیمی
- آموزش مهندسی مکانیک
- آموزش مهندسی معماری
- آموزش مهندسی کامپیوتر
- آموزش ریاضیات و فیزیک
- پایان نامه ذرات پیشنهادی در جوشکاری گازی قوس الکتریکی تنگستن (همراه پروژه انگلیسی) – مهندسی مکانیک و مواد
- پروژه جوشکاری اصطکاکی (FSW) – مهندسی مواد و مکانیک
- فروش ویژه آرشیو کامل رشته مهندسی مکانیک سایت پروژه ها
- پروژه آشنایی با طرز کار آسانسور – مهندسی مکانیک
- پروژه ریسک سود مازاد، ارزشهای ذاتی و قیمتهای سهام (فایل انگلیسی با ترجمه فارسی)- حسابداری
- پروژه بررسی آنالیز روغن در مراقبت وضعیت ماشین آلات – مهندسی شیمی
- پروژه بررسی پدیده خوردگی در خودروهای دوگانه سوز – مهندسی مکانیک و مواد
- پروژه شیوه کار و بررسی ماشین صفحه تراش – مهندسی مکانیک
- پایان نامه ارزیابی لرزه ای سازه های فلزی (ساختمان درمانگاه ارتش) – مهندسی عمران
- پروژه بررسی نمادگرایی در معماری ایرانی اسلامی – مهندسی معماری
پایان نامه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آن ها – مهندسی مکانیک
توضیحات :
پایان نامه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آن ها بر اساس تحقیق و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است و این پروژه به بررسی خودرو های برقی و طراحی و ساخت آنها و هم چنین به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد.
فهرست مطالب :
چکیده
فصل ١- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی
- — خصوصیات خودروی برقی
- — تعریف خودروی برقی
- — تاریخچه تولید خودروی برقی و مزیت آن نسبت به خودرو احتراقی
- — انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آنها
- ١-۴-١- موتورهای الکتریکی جریان مستقیم
- ١-۴-٢- موتورهای الکتریکی جریان متناوب
- — باتریهای قابل استفاده در خودرو برقی
- — سیستم های تولید و انتقال نیرو برای خودروهای الکتریکی تولید انبوه
- ١-۶-١- خودرو برقی با موتور جریان مستقیم dc
- ١-۶-٢- خودرو برقی با موتور جریان متناوب ac
- ١-۶-٣- خودروهای دو منظوره
- — مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری
فصل ٢- سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز
- — تأثیر وزن در خودرو برقی
- ٢-١-١- تأثیر وزن بر شتاب
- ٢-١-٢- تأثیر وزن در شیب ها
- ٢-١-٣- تأثیر وزن بر سرعت خودرو
- ٢-١-۴- تأثیر وزن بر مسافت طی شده توسط خودرو
- ٢-١-۵ توزیع وزن
- — نیروی مقاومت هوا
- — رانندگی در جاده
- ٢-٣-١- توجه به تایرهای خودرو
- ٢-٣-٢- محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو
- — تجهیزات انتقال قدرت
- ٢-۴-١- سیستمهای انتقال قدرت
- ٢-۴-٢- تفاوت مشخصات موتور الکتریکی و موتور احتراقی
- ٢-۴-٣- بررسی دنده ها
- ٢-۴-۴- جعبه دنده اتوماتیک و دستی
- ٢-۴-۵- سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روانکاری
- — مشخصات خودروهای برقی
- ٢-۵-١- توان و گشتاور
- ٢-۵-٢- محاسبه گشتاور لازم خودرو
- ٢-۵-٣- محاسبه گشتاور خروجی موتور
- ٢-۵-۴- مقایسه منحنی های گشتاور لازم و گشتاور خروجی موتور
فصل ٣- طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی
- — مشخصات کلی خودرو و درون شهری پیکان برقی
- ٣-١-١- شتابگیری مناسب
- ٣-١-٢- سرعت میانگین پیشینه
- ٣-١-٣- تأثیر شیب
- ٣-١-۴- برد
- — محاسبه توان مورد نیاز خودرو
- ٣-٢-١- محاسبه نیروی شتابگیری
- ٣-٢-٢- نیروی حرکت در شیب
- ٣-٢-٣- نیروی مقاومت غلتشی
- ٣-٢-۴- نیروی مقاومت هوا
- ٣-٢-۵- نیروی مقاومت وزش باد
- ٣-٢-۶- رسم منحنی گشتاور و توان
- — طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت
- ٣-٣-١- فلایویل
- ٣-٣-٢- بوش نگهدارنده فلایویل
- ٣-٣-٣- محاسبه فلنج پوسته
- ٣-٣-۴- طرحی شاسی زیر موتور
فصل ۴- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی
فصل ۵- سلولهای خورشیدی Solar cells
- — توضیحات کلی
- — بازدهی سلول Cell Efficiency
- ۵-٢-١- آرسنید گالیم (GaAs)
- ۵-٢-٢- سیلیکون (Si)
- — انواع سلولهای سیلیکونی
- ۵-٣-١- تک بلور “Monocrystaline”
- ۵-٣-٢- چند بلور “Polycrystaline”
- ۵-٣-٣- بی شکل و بی نظم “Amorphous”
- — فناوریهای تولید
- Screen printed
- — مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی
- ۵-۵-١- نحوه کار کردن سلولهای خورشیدی (فتوولتاییک pv)
- ۵-۵-٢- سیلیکون در سلولهای خورشیدی
- ۵-۵-٣- هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند
فصل ۶- طراحی بدنه و شاسی
- — بارهای وارده به شاسی
- ۶-١-١- بارهای استاتیکی
- ۶-١-٢- بارهای دینامیکی (مربوط به سیستم تعلیق )
- ۶-١-٣- نیازمندیها
- ۶-١-۴- انواع شاسیها
- ۶-١-۵- فرم فضایی
- ۶-١-۶- مواد به کار رفته در شاسیها
- ۶-١-٧- مونوکوکهای کامپوزیتی
- ۶-١-٨- جای راننده
فصل ٧- ناحیه خورشیدی
- — بررسی عوامل گوناگون
- ٧-١-١- خنک نگهداشتن ناحیه
- ٧-١-٢- چیدن سلولها
- ٧-١-٣- اتصال داخلی سلولها
- ٧-١-۴- پوششها
- ٧-٢-١- فناوریها
- — تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR
- — طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی وزیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر
- ٧-۴-١- وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی
- ٧-۴-٢- نکات استنتاجی
- — نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی
- ٧-۵-١- مشخصات ناحیه
فصل ٨- تحلیل آیرودینامیکی
- — طراحی پیکره اصلی
- ٨-١-١- قوانین مسابقه
- –نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه
- — نحوه طراحی برای دراگ پایین
- — نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب
- — نیازهای اضافی توان خورشیدی
- — نحوه طراحی ناحیه خورشیدی
- — ساختن شکل اصلی به صورت تجربی
- — تحلیل طراحی
- — خواندن نقشه ها برای CFD
- — نتایج CFD
- — طراحی دوباره براساس CFD
- — نتایج CFD از تحلیل دوم
- — نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه
فصل ٩- سیستم های مکانیکی
- — سیستم رانش
- ٩-١-١- بررسی عملکرد سیستم رانش
- ٩-١-٢- انواع مکانیزمها
- ٩-١-٣- انواع سیستم های انتقال قدرت
- — سیستم تعلیق
- ٩-٢-١- معایب
- ٩-٢-٢- مزایا
- ٩-٢-٣- رفتارهای دلخواه از تعلیق
- ٩-٢-۴- اجزا
- ٩-٢-۵- انواع سیستم تعلیق
- — ترمزها
- ٩-٣-١-انواع ترمزها
- ٩-٣-٢- مشکلات
- ٩-٣-٣- توضیح
- — چرخ ها و تایرها
- ٩-۴-١- انواع چرخها
- ٩-۴-٢- تایرها
- ٩-۴-٣- تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها
فصل ١٠- موتور
- — انواع موتور
- ١٠-١-١- القایی AC
- ١٠-١-٢- مقاومت متغیر
- ١٠-١-٣- Dc جاروبک شده
- ١٠-١-۴- Dc بدون جاروبک
- ١٠-١-۵- موتورهای چرخ
- فصل ١١- غزال ایرانی
Abstract
فهرست منابع
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی با غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.