پایان نامه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آن ها - مهندسی مکانیک | پروژه ها

پایان نامه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آن ها – مهندسی مکانیک

توضیحات :

پایان نامه بررسی خودروهای برقی و طراحی و ساخت آن ها بر اساس تحقیق و طراحی یکی از برنامه های اصلی صنعت در چند ساله اخیر در مورد خودروهای برقی تهیه و تدوین شده است و این پروژه به بررسی خودرو های برقی و طراحی و ساخت آنها و هم چنین به بررسی سیستم انتقال قدرت در خودروهای برقی و مقایسه آن با سیستم انتقال قدرت در خودروهای احتراق داخلی می پردازد.

 

فهرست مطالب :

چکیده

فصل ١- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی برقی 

  • — خصوصیات خودروی برقی
  • — تعریف خودروی برقی
  • — تاریخچه تولید خودروی برقی و مزیت آن نسبت به خودرو احتراقی
  • — انواع موتورهای الکتریکی و مقایسه آنها
  • ١-۴-١-  موتورهای الکتریکی جریان مستقیم
  • ١-۴-٢-  موتورهای الکتریکی جریان متناوب
  • — باتریهای قابل استفاده در خودرو برقی
  • — سیستم های تولید و انتقال نیرو برای خودروهای الکتریکی تولید انبوه
  • ١-۶-١-  خودرو برقی با موتور جریان مستقیم dc
  • ١-۶-٢- خودرو برقی با موتور جریان متناوب ac
  • ١-۶-٣- خودروهای دو منظوره
  • — مشکلات تحقیقاتی و نتیجه گیری

فصل ٢-  سیستم انتقال قدرت و محاسبه توان مورد نیاز 

  • — تأثیر وزن در خودرو برقی
  • ٢-١-١- تأثیر وزن بر شتاب
  • ٢-١-٢- تأثیر وزن در شیب ها
  • ٢-١-٣-  تأثیر وزن بر سرعت خودرو
  • ٢-١-۴-  تأثیر وزن بر مسافت طی شده توسط خودرو
  • ٢-١-۵ توزیع وزن
  • — نیروی مقاومت هوا
  • — رانندگی در جاده
  • ٢-٣-١-  توجه به تایرهای خودرو
  • ٢-٣-٢-  محاسبه نیروی مقاومت غلتشی یک خودرو
  • — تجهیزات انتقال قدرت
  • ٢-۴-١- سیستمهای انتقال قدرت
  • ٢-۴-٢- تفاوت مشخصات موتور الکتریکی و موتور احتراقی
  • ٢-۴-٣- بررسی دنده ها
  • ٢-۴-۴-  جعبه دنده اتوماتیک و دستی
  • ٢-۴-۵-  سیستم های انتقال قدرت و سیال های سبک یا سنگین برای روانکاری
  • — مشخصات خودروهای برقی
  • ٢-۵-١- توان و گشتاور
  • ٢-۵-٢- محاسبه گشتاور لازم خودرو
  • ٢-۵-٣- محاسبه گشتاور خروجی موتور
  • ٢-۵-۴- مقایسه منحنی های گشتاور لازم و گشتاور خروجی موتور

فصل ٣- طراحی سیستم انتقال قدرت پیکان برقی تبدیلی 

  • — مشخصات کلی خودرو و درون شهری پیکان برقی
  • ٣-١-١- شتابگیری مناسب
  • ٣-١-٢- سرعت میانگین پیشینه
  • ٣-١-٣- تأثیر شیب
  • ٣-١-۴-  برد
  • — محاسبه توان مورد نیاز خودرو
  • ٣-٢-١- محاسبه نیروی شتابگیری
  • ٣-٢-٢- نیروی حرکت در شیب
  • ٣-٢-٣-  نیروی مقاومت غلتشی
  • ٣-٢-۴-  نیروی مقاومت هوا
  • ٣-٢-۵- نیروی مقاومت وزش باد
  • ٣-٢-۶- رسم منحنی گشتاور و توان
  • — طراحی قطعات مورد نیاز سیستم انتقال قدرت
  • ٣-٣-١-  فلایویل
  • ٣-٣-٢-  بوش نگهدارنده فلایویل
  • ٣-٣-٣-  محاسبه فلنج پوسته
  • ٣-٣-۴-  طرحی شاسی زیر موتور

فصل ۴- نحوه تأمین انرژی و عملکرد خودروی خورشیدی  

فصل ۵- سلولهای خورشیدی  Solar cells 

  • — توضیحات کلی
  • — بازدهی سلول  Cell Efficiency
  • ۵-٢-١-  آرسنید گالیم (GaAs)
  • ۵-٢-٢- سیلیکون (Si)
  • — انواع سلولهای سیلیکونی
  • ۵-٣-١- تک بلور  “Monocrystaline”
  • ۵-٣-٢- چند بلور “Polycrystaline”
  • ۵-٣-٣-  بی شکل و بی نظم “Amorphous”
  • — فناوریهای تولید
  • Screen printed
  • — مکانیزم کارکرد سلولهای خورشیدی
  • ۵-۵-١-  نحوه کار کردن سلولهای خورشیدی (فتوولتاییک pv)
  • ۵-۵-٢- سیلیکون در سلولهای خورشیدی
  • ۵-۵-٣- هنگامی که نور به سلولهای خورشیدی برخورد می کند

فصل ۶- طراحی بدنه و شاسی 

  • — بارهای وارده به شاسی
  • ۶-١-١-  بارهای استاتیکی
  • ۶-١-٢-  بارهای دینامیکی (مربوط به سیستم تعلیق )
  • ۶-١-٣-  نیازمندیها
  • ۶-١-۴- انواع شاسیها
  • ۶-١-۵- فرم فضایی
  • ۶-١-۶- مواد به کار رفته در شاسیها
  • ۶-١-٧- مونوکوکهای کامپوزیتی
  • ۶-١-٨- جای راننده

فصل ٧- ناحیه خورشیدی  

  • — بررسی عوامل گوناگون
  • ٧-١-١- خنک نگهداشتن ناحیه
  • ٧-١-٢-  چیدن سلولها
  • ٧-١-٣- اتصال داخلی سلولها
  • ٧-١-۴-  پوششها
  • ٧-٢-١-  فناوریها
  • — تکسچرد کردن و ضد انعکاس کردن پوشش AR
  • — طراحی ناحیه سلولهای خورشیدی وزیر ساخت آن برای یک مدل کوچکتر
  • ٧-۴-١- وضعیت الکتریکی ناحیه پانل خورشیدی
  • ٧-۴-٢-  نکات استنتاجی
  • — نتایج بدست آمده برای یک نمونه ناحیه خورشیدی
  • ٧-۵-١- مشخصات ناحیه

فصل ٨- تحلیل آیرودینامیکی 

  • — طراحی پیکره اصلی
  • ٨-١-١-  قوانین مسابقه
  • –نحوه طراحی با توجه به قوانین مسابقه
  • — نحوه طراحی برای دراگ پایین
  • — نحوه طراحی برای یک پایداری مناسب
  • — نیازهای اضافی توان خورشیدی
  • — نحوه طراحی ناحیه خورشیدی
  • — ساختن شکل اصلی به صورت تجربی
  • — تحلیل طراحی
  • — خواندن نقشه ها برای CFD
  • — نتایج CFD
  • — طراحی دوباره براساس CFD
  • — نتایج CFD از تحلیل دوم
  • — نتایج بدست آمده در مورد شکل و ترکیب بدنه

فصل ٩- سیستم های مکانیکی 

  • — سیستم رانش
  • ٩-١-١-  بررسی عملکرد سیستم رانش
  • ٩-١-٢-  انواع مکانیزمها
  • ٩-١-٣-  انواع سیستم های انتقال قدرت
  • — سیستم تعلیق
  • ٩-٢-١-  معایب
  • ٩-٢-٢-  مزایا
  • ٩-٢-٣-  رفتارهای دلخواه از تعلیق
  • ٩-٢-۴-  اجزا
  • ٩-٢-۵-  انواع سیستم تعلیق
  • — ترمزها
  • ٩-٣-١-انواع ترمزها
  • ٩-٣-٢- مشکلات
  • ٩-٣-٣- توضیح
  • — چرخ ها و تایرها
  • ٩-۴-١-  انواع چرخها
  • ٩-۴-٢-  تایرها
  • ٩-۴-٣-  تأثیر عوامل مختلف بر مقاومت غلتش تایرها

فصل ١٠- موتور

  • — انواع موتور
  • ١٠-١-١-  القایی AC
  • ١٠-١-٢-  مقاومت متغیر
  • ١٠-١-٣-  Dc جاروبک شده
  • ١٠-١-۴-  Dc بدون جاروبک
  • ١٠-١-۵-  موتورهای چرخ
  • فصل ١١- غزال ایرانی

Abstract

فهرست منابع 

 

برای آگاهی از نحوه خرید و مشاهده لینک دانـلود از این قسمت دیدن فرمائید. نحوه دانلود فایل های خریداری شده
اشتراک گذاری :
مارس 23rd, 2016 دسته : پروژه ها 18981 بازدید

ارسال دیدگاه مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی با غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

خرید آرشیو کامل مهندسی مکانیک سایت پروژه ها خرید آرشیو کامل مهندسی مکانیک http://yun.ir/0ldop3/